tirsdag 14. juni 2011

"Til syden" - eller til naboen !

Ute blåser det mer enn friskt.
Gårsdagens fantastiske sol, er allerede glemt, og dagens "nitriste " høst stemning slår imot deg, når du ser ut vinduet.

For to dager siden, svømte jeg i Middelhavet. Og ingen skal fortelle meg at ikke det "gjør noe" med en sol hungrig "skrott". Gå barbeint i sanden, gli ut i en turkis sjø som måler 27 grader, spise bøttevis med moreller, vannmelon, spennende fisk, sitte på tak terrassen og se på en sol nedgang... Det "gjør" noe . Det er energier som fylles opp på harddisken, kjenner det langt inn i sjelen. Solen varmer, gir D vitaminer, gir frisk glød til huden, gir mulighet for å kunne svømme, svømme, svømme...

Men Bergen i dag - er grå. Så grå at jeg ikke kan se Austevoll fra vinduet mitt . Det pleier jeg å kunne gjøre.
Norge er best om sommeren, ja, det er riktig. Og sommeren ligger ennå foran oss - men det er godt å ha fått en forsmak på hva den KAN inneholde...

Allikevel, så er dette bare VÆRET. Det er jo så uendelig mye mer vi kan fylle dagene våre med. På de "våte" dagene, kan vi jo ta solen med oss inn til naboen? Kanskje kjøpe en gul blomst - og glede noen der ute? Igjen - tenne lys i mørket?

Hvem vet hvor mange dager vi får?

Ikke hele tiden drømme om "syden" - men lage et syden der jeg er ! Carpe Diem - her og nå ! Her og Nå !!
Denne dagen skal fylles med gule blomster ! Og turkis regnkåpe!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar