tirsdag 31. mai 2011

Kan drømmer gå i oppfyllelse? Våger du å drømme??? Er du sluttet å drømme?

Bakkasund mai 2011.
En drøm er gått i oppfyllelse. Dette er utsikten fra min ny innkjøpte hus/ hytte tomt på Bakkasund. Drømmen om en hytte på min barndoms øy, Bakkasund , har levd i mange år. NÅ er det blitt en realitet. Og badeviken til venstre i bildet - eier jeg en del av. Og ja, det er en tomt ved sjøen. Ingen foran - dette blir utsikten fra stue vinduet ! Går jeg helt ned til sjøen, kan jeg skimte Folgefonna i det fjerne, og fjellene i hele Sør Vest landet, ligger foran meg...
Jeg har turd å satse - fordi drømmen var så sterk.
Bakkasund . Tante Solveig hadde post åpneri og telefon der ute i 50 år. Dvs alle som ville snakke i telefonen, kom til henne for å telefonere. Og hver dag, gikk hun mot kaien med sin strie sekk med det norske flagget på - for å hente dagens post, legge det i hyllene ute i gangen og så kom alle for å hente posten sin... For et eventyr det var.
Det er ferge til Austevoll - og videre til Bakkasund. Det er mange, mange flotte natur opplevelser, før du ender opp i badeviken min....
Om, når jeg skal bygge???
Aner ikke.
Akkurat nå, ruger jeg bare på drømmen min, den er blitt en realtiet. Og så skal det som skal oppå tomten - vokse frem fra drømmen.
Og jeg skal bruke tid.
Hva er din drøm?
Er du sluttet å drømme?
Vi kan drømme om matrielle ting, om mennesker, om opplevelser, reiser - men noe sier meg at ett eller annet sted på veien - slutter vi å drømme.
Har vi så mye - at vi ikke trenger å drømme om noe?

Tenker av og til på kaffe. Det beste med å sette på kaffen - er lukten som kommer i huset når den siver ned i kannen eller koppen. En stille forventning om en rolig stund , med kaffen...

Hva er din drøm? Bortsett fra fred på jord, mener jeg.. Hva er din drøm?

6 åringen Ole, sier bestemt: Pappa, når jeg blir voksen, skal jeg bli keeper på Manchester United !! Pappa ler det bort, rusker Ole i håret og sier ikke så mye.
14 åringen Ole, sier bestemt: Pappa, når jeg blir voksen, skal jeg bli keeper på Manchester United!! Pappa har hørt det ofte nå og sier ganske så bestemt: FØRST, gutten min, må du konsentrere deg om skolen din, gå på videregående og kanskje satse på en god utdannelse, fotball er jo bare en hobby, er det ikke det?
Drømme pulverisering .
Har noen hørt dette før: "VÆR REALISTISK ...."

La oss bli bedre på å si til hverandre: Gå for det !!! Hvis det er det du vil, gå for det !!!!! Heia, heia, heia.

Så får vi se. Om det blir et hus der ute.
Drømmen var en drømme tomt. Kanskje det holder med at jeg setter opp et telt, plasserer en stol utenfor og skuer utover : Dette er mitt ! Så stille, at jeg kan  høre måkene fise !



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar