tirsdag 24. mai 2011

Vinterbading? Noe for deg?
Jeg spør meg selv av og til : Lever du med redningsvest på hele tiden? Lever jeg etter "dersom, hvis, såfremt, i fall" prinsippet hele tiden? Et liv med et barn med spesielle behov - har lært meg å være i forkant.... For tenk hvis???

Som 50 ++, så utfordres jeg hele tiden. Hvis jeg fortsetter å gjøre det jeg alltid har gjort, så får jeg det jeg alltid har fått... Jeg må gjøre noe annet - for å få noe annet....

Stemmer det at vi stivner når vi er på 50 +? At 40 års krisen er over( selvrealiseringen og treningens topp alder) og at vi begynner å bli mer "satt?"

Sikkert ikke du - men kanskje jeg? Det å gjøre noe som jeg ikke pleier - kan være med å farge dagen blå eller gul eller grønn. I vinter ble det - isbading... Ikke hver uke, men av og til.

Og hver gang tenker jeg på en god venninne, som gjør dette hver uke også hun 50 +..
Hvorfor?
Det er herlig forfriskende og så sier jeg inni meg: Dette SKAL du klare. Du SKAL gjøre det. Du bestemmer deg for å gjøre det, du skal ikke PRØVE å gjøre det........

Og så beviser jeg ved å gjøre det - at det meste SITTER I HODET...
Nå litt jobb - på en kafè, møte et nytt menneske som har lyst til å blinke til siden fra det han holder på med, ta en pust i bakken og vurdere å gjøre noe annet... DET er et privilegium å kunne tilby noe. Så får vi se om dette er noe for han...

Ellers kommer jeg tilbake til det å Prøve..... Liker dårlig det ordet....
Ellers - Drivhuset i plast har overlevd en stormfull natt - og jeg er glad jeg ikke er festspill direktør....
I morgen åpner festspillene - og nesten hele gjengen som skal opptre - er askefaste !!!!!!!!!! Huttetu !

1 kommentar:

  1. Herlig, Randi! Vi er heilt på linje: Det å gjere noko som overraskar oss sjølve er veldig forfriskande :-) Sjølv om isbading ikkje er mi greie brrr
    Delikat design på bloggen. Lukke til!! Skal følge med

    SvarSlett